Én és én meg az IR-em

A topnotch WordPress.com site

Kajaszállítós élményeim: Bonappetit

Az első bejegyzésem elég optimistára sikerült itt a blogon, amikor a kajaszállítós élményeimről számoltam be. Mondjuk úgy, hogy a következő két heti kajarendelésem most inkább tényközlő lesz, mint pozitív 😉 Azért a tényközléshez hozzátartozik, hogy én rendkívül válogatós vagyok. Jó, nevezzük nevén a dolgot: finnyás vagyok.

Egyrészt azért vállaltam be mostanában újra a kísérletezgetést a kajaszállítókkal, mert nincs kedvem főzőcskézni, másrészt azért, mert mennyivel jobb, ha más számolgatja az ételek szénhidráttartalmát. Mondjuk nem sok helyet találtam ahol ránézésre szimpi kaják voltak ÉS ch-tartalmat is feltüntettek. A Bonappetit Francia diétájában viszont le van írva a kalória és a szénhidráttartalom is. Mondjuk nem értem, hogyha már egyszer nekiálltak számolni, akkor a zsírt és a fehérjét miért nem tüntetik fel.

Ezeket a kajákat próbáltam ki:

Kínai csirkecsíkok wok zöldséggel

Kicsit kevésbé szószostrutymósra számítottam, viszont több zöldségre. Mivel annyira nem jött be, próbáltam egy kicsit feldobni némi kuszkusszal. Nem sokat javított rajta, de legalább kevésbé volt leves érzetem, amikor ettem. Nem volt túl finom. Najó, a párolt zöldség finom volt, de az meg egy olyan dolog, amit még én sem nagyon tudok elrontani 😉

Joghurtos finomfőzelék vaslapon sült csirkefalatokkal

Nos, ez a kaja pont olyan finom volt, mint amilyenek kinéz. Itt mondjuk én hibáztam. Alapból nem szeretem a finomfőzeléket, de van egy főzelékezős hely a környéken, ahol egyszer nagyon jól nézet ki, úgyhogy megkóstoltam és ízlett. Azóta elveszítettem az utálatomat a finomfőzelékkel szemben. Ez viszont nem volt jó. Biztos az is számított, hogy nem lisztes volt, meg túl sok volt benne a karfiol (kell egyáltalán karfiol a finomfőzelékbe?), szóval nem ízlett. Viszont a hús fincsi volt.

Tejfölös gombás marhatokány, zöldséges vadrizs

Azt hiszem, ez volt az a nap, amikorra sikerült elsajátítanom a leggusztustalanabb, legszintelenebb étel kiválasztásának képességét. Nem is tudom, mi volt az a zöldség a rizs tetején. Cukkini talán, de az nem lehetett, mert azt szeretem. A gombás trutyi nem volt rossz, de azért jónak sem nevezném. Oké, azért tegyük hozzá, hogy ez a kaja is egy extra gyomorfájós napra esett, más alkalommal talán pozitívabban értékeltem volna, mert a rizs jó volt, csak az a fura zöldség volt nagyon fura. És szerintem lehetett volna intenzívebb ízű az egész.

Roston sült csirkemell, zöldséges barnarizs

Ez a kaja nem volt rossz (sőt, finomnak is mondanám), nem is volt a rizsen túl sok az ismeretlen eredetű zöldségből, a hús is finomabb volt, mint amilyennek a fotó alapján kinéz. A zöldséges rizs finom volt, normális barna rizsből készült, a hs pedig kellően fűszeres volt, de nem zsíros. Úgyhogy ez nem volt rossz 🙂 Viszont ez volt az a nap, amikor megfogalmazódott bennem, hogy nem nekem való ez az ételrendelés, mert egy ekkora adagot nem tudok megenni egyszerre (nem is tervezem), viszont a napi kétszeri főtt étel gondolatától is felfordul a gyomrom. Hébe-hóba jólesik kétszer enni “ebédet”, de nem kényszeredetten uzsi helyett. Viszont a méretek kiszámíthatatlanok, van olyan nap, amikor két teljes adagra elegendő kaja van, máskor viszont meg kell ennem a kétharmadát, tehát nem lehet olyat csinálni, hogy minden másnap rendelek csak. És ezeknél a francia diétás kajáknál nincsen kis adag. Nem feltétlenül értem, hogy miért. Tudom, first world problem.

Pulyka gyros tzatzikivel

Nos, amikor kibontottam az ebédet, rájöttem, hogy nem vagyok teljesen százas. A szénhidráttartalom alapján igazán rájöhettem volna, hogy ez tényleg csak tzatziki lesz minden egyéb zöldség/rizs nélkül (nekem tévesen a gyros = hús, zöldségek, rizs + tzatziki vagy hús, zöldségek, pita/tortillatekercs vagy mi + esetleg tzatziki öntet). De ez így, khm… nem volt az igazi. Magos kenyeret ettem hozzá köretnek, a tzatziki nagy részét pedig az öcsém tette magáévá. Szerintem ez így önmagában nem is laktató, meg nem is finom. Túl tzatzikis. A tzatziki a gyrosnál legyen csak bónusz a sok cucc mellett. És a hús szerintem kicsit zsíros volt 😦

Roston sült sajtos – tejfölös csirkemell, párolt zöldségköret

Ez a kaja fincsi volt 🙂 Jó nagy adag, úgyhogy megint jóllakott a fél család a maradék kajával, de finom volt végre.

Egy hétig pihentettem a kajarendelést, főzőcskéztem vagy anyu főzőcskézett, de a hétre megint rendeltem kaját, most másik cégtől. Majd azokról is lesz bemutató. Stay tuned 😉

1 comments on “Kajaszállítós élményeim: Bonappetit

  1. Erzsi
    szeptember 26, 2014

    A többi is ugyan ilyen.Én kipróbáltam.

És te mit gondolsz?

Information

This entry was posted on június 5, 2012 by in ételszállító, Bonappetit, IR diéta.

Navigáció